wtorek, 11 września 2012

Lotnisko w Modlinie

Pisanie bloga powinno się zacząć od początku. W naszym wypadku będzie to wizyta na lotnisku. Przecież większość naszych podróży zaczyna się na lotnisku. Tak się jakoś złożyło że po przemianach ustrojowych pokochaliśmy fakt posiadania paszportu w swojej własnej szufladzie a nie….to już nie ma znaczenia. Dla tych co nie wiedzą o czym piszę zachęcam do obejrzenia filmu ,,ILE WAŻY KOŃ TROJAŃSKI?”.
Ta sympatyczna komedia przypomni młodzieży kawałek historii a starszym pozwoli powspominać lata dzieciństwa.

Wracamy do sedna sprawy. Lotniska jakie są w Polsce a jakie są na świecie wiele z nas osobiście sprawdziło. Tym razem nie będziemy się kusić o porównanie-może kiedyś. Wczoraj po raz pierwszy odwiedziliśmy jedno z najnowszych lotnisk w Polsce - Warsaw Modlin Airport.
Piszemy o tym lotnisku, gdyż zapewne od przyszłego sezonu większość Wczasowiczów wylatujących z Warszawy swoją przygodę z urlopem rozpoczynać będzie nie na Okęciu a ...w Modlinie. W związku z możliwością obniżenia kosztów przelotu większość tour operator’ów zdecyduje się opuścić Okęcie. Warto zatem zapoznać się z lotniskiem Warszawa-Modlin. My zrobiliśmy to już dla Was teraz.
    Dojazd na lotnisko z centrum Warszawy poza godzinami szczytu w niedzielę wynosił ok. 35min. Dojazd nie był uciążliwy, ale jadąc trasą Gdańską próżno było szukać jakiegoś drogowskazu na lotnisko. Wtajemniczeni jednak wiedzą, iż należy skręcić w prawo na Nowy Dwór Mazowiecki i…. praktycznie jest się na lotnisku. Wjeżdżając na lotnisko mamy do swojej dyspozycji parking. Nie przytłacza on swoim ogromem, ale jak na pierwsze podwarszawskie lotnisko i jak na obecny ruch lotniczy na tym obiekcie, wydaje się nam wystarczający. Zapewne za kilka lat powstanie tu wielopoziomowy parking. Teraz jednak mamy mały parking w cenie 6,00pln brutto /1h. Przed budynkiem znajduje się dość duży pas zieleni, który wczoraj był wykorzystywany przez wielu pasażerów w celach  wakacyjnych. Pogoda dopisywała i również my korzystaliśmy z ostatnich letnich promieni słońca na trawce przed portem lotniczym.
Dla wszystkich malkontentów uprzejmie donosimy, iż nie jest tak dramatycznie jak nas a zapewne i Was straszono. Jadąc tam słyszeliśmy, iż nie ma sklepu, kiosku. Postanowiliśmy to sprawdzić osobiście i oto dowody. Widzieliśmy 2 stoiska renomowanych firm, które wypożyczają samochody. Jest możliwość wypicia kawy przed podróżą.
Dla zapominalskich jest kantor, automat z napojami i słodyczami oraz bankomat.

Dla osób pozbawionych własnych 4 kółek czekają autobusy.

W tym miejscu postanowiliśmy chwilę się rozpisać. Jest kilka opcji dojazdu do portu lotniczego w Modlinie:
·         Taksówka - koszt z centrum Warszawy to 99,00pln (są one specjalnie oznakowane, więc jest szansa, że ,,przedsiębiorczy” taksówkarze nie zedrą z nas 1500,00pln  jak zrobiono to z pewnym obywatelem Hiszpanii o którym dość głośno było w mediach jakiś czas temu);
·         Własny samochód – koszt zużycia paliwa
·         Bus – koszt z centrum Warszawy to 33,00pln

·         PKP – koszt z centrum Warszawy to 16,00pln. Niestety pociąg nie dojeżdża jeszcze bezpośrednio pod sam port lotniczy. Należy się przesiąść w autobus podstawiony przez PKP, który bezpośrednio dowozi pasażerów ze stacji kolejowej w Modlinie do portu lotniczego Warszawa – Modlin.

Rozkład jazdy autobusów przygotowanych przez PKP

Poniżej dla Naszych Czytelników załączyliśmy godziny odjazdów pociągów:

Mamy nadzieję, że tych kilka informacji przyda się Państwu w planowaniu swoich urlopów w kolejnych sezonach. Obecnie startuje z Modlina kilka tanich linii lotniczych, ale znając życie lotnisko to będzie już wkrótce tętniło życiem i opalanie się na trawie przed budynkiem portu lotniczego pójdzie w zapomnienie. Przewidujemy, iż za rok będzie tu tylu pasażerów, że nie znajdziemy nawet skrawka wolnego miejsca aby móc się wygrzewać w promieniach słońca.